Προκαταρκτική μελέτη για τη δημιουργία του αγωγού φυσικού αερίου Trans Adriatic Pipeline που θα ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη, θα περνά από τη Δυτική Μακεδονία και μέσω της Αλβανίας θα καταλήγει στα παράλια της Αδριατικής διενεργεί η κοινοπραξία TAP που υποστηρίζεται από τους μετόχους Statoil (Νορβηγία), EGL (Ελβετία) και Ε.ΟΝ Ruhrgas (Γερμανία). Ο αγωγός θα μεταφέρει το αέριο από την περιοχή της Κασπίας προς την Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, της Αλβανίας και της Ιταλίας. Οι μελετητές ξεκίνησαν επαφές με τοπικούς φορείς προκειμένου να συγκεντρώσουν στοιχεία για τα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη σε κάθε περιοχή, τις γεωλογικές της ιδιαιτερότητες, τους αρχαιολογικούς χώρους, τους αναδασμούς και τις επεκτάσεις πόλεων.
Στο πλαίσιο αυτό επισκέφθηκαν ήδη τη νομαρχία Καστοριάς, ώστε να ενημερωθούν και τα μέχρι στιγμής σενάρια για τη διαδρομή του αγωγού είναι δύο. «Το πρώτο προβλέπει τη χάραξή του από τη Θεσσαλονίκη μέσω της Πέλλας, της Φλώρινας, της Καστοριάς και της Διποταμίας Καστοριάς, ενός χωριού που βρίσκεται στα σύνορα με την Αλβανία. Το δεύτερο σενάριο προβλέπει μια χάραξη παράλληλη σχεδόν με την Εγνατία Οδό, μέσω δηλαδή της Βέροιας, της Κοζάνης, της Σιάτιστας, της Καστοριάς και της Διποταμίας», εξηγεί στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο πολιτικός μηχανικός της νομαρχίας Καστοριάς, Στέλιος Κοτσάκος.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αφού γνωμοδοτήσουν οι εμπλεκόμενοι φορείς, μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα προταθεί η λύση που θα έχει τις λιγότερες κοινωνικές, περιβαλλοντικές και πολιτιστικές επιπτώσεις.
Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά στοιχεία του αγωγού, συνολικού μήκους 520 χιλιομέτρων, ο κ. Κοτσάκος επισήμανε πως θα έχει διάμετρο ένα μέτρο και θα τοποθετηθεί σε βάθος ενός μέτρου από την επιφάνεια του εδάφους.
Η δυναμικότητά του θα είναι δέκα δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα το χρόνο, ποσό που εκτιμάται ότι θα παρέχει επαρκή ενέργεια σε τρία εκατομμύρια νοικοκυριά. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα επέκτασης της δυναμικότητας του αγωγού στα είκοσι δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα το χρόνο. Προβλέπονται τέλος, δύο σταθμοί συμπίεσης φυσικού αερίου, ο ένας κοντά στη Θεσσαλονίκη και ο άλλος στις ακτές της Αλβανίας.
Μιλώντας για τη σημασία της δημιουργίας του αγωγού ο νομάρχης Καστοριάς, Κώστας Λιάντσης, επισημαίνει ότι πρόκειται για ένα σημαντικό έργο καθώς θα δώσει τη δυνατότητα στην περιοχή να χρησιμοποιεί το φυσικό αέριο.
«Σε αντίθεση με την Κοζάνη, τη Φλώρινα και την Πτολεμαϊδα που διαθέτουν τηλεθέρμανση, η Καστοριά αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα στον τομέα της θέρμανσης καθώς βιώνει τον χειμώνα οκτώ με εννέα μήνες το χρόνο. Άλλωστε η κατασκευή του αγωγού αναμένεται να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη της περιοχής και να ελαφρύνει οικονομικά τα νοικοκυριά του νομού», προσθέτει.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Λίγοι μήνες στο διάστημα δεν οδηγούν σε μόνιμη γνωστική εξασθένηση των
αστροναυτών
Πριν από 21 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου